Atrodo, kad motociklų forumuose vis dažniau kalbama apie padangas. Geriausias informacijos šaltinis renkantis padangas Jūsų motociklui yra jo vartotojo žinynas. Motociklų padangų inžinieriai ir testuotojai skyrė nemažai laiko ir daug investicijų parinkdami padangas motociklui pagal gamintoją ir modelį. Taigi, bet koks forumo dalyvis išreikšdamas savo asmeninę patirtį gali įstumti Jus į rimtą pavojų.

Slėgis padangose – visada reikia stengtis išlaikyti motociklo gamintojo nurodytą slėgį abiejose padangos. Tai yra labai svarbus reikalavimas užtikrinantis padangos saugumą, tolygų jos dėvėjimąsi ir maksimalią ridą. Jūsų motociklo vartotojo vadove yra nurodytas rekomenduojamas šaltos padangos slėgis. Kai kuriems motociklams priekinės ir galinės padangos slėgis gali skirtis. Spaudimas nurodytas ant šoninės padangos sienelės yra skirtas tik maksimalioms apkrovoms. Kartais šis slėgis atitinka gamintojo rekomenduojamą padangos slėgį.

Kodėl reikia tikrinti šaltos padangos slėgį? Šiuo atvėju nesigilinkime į Šarlio (Charles) bei Boilio (Boyle) dėsnių niuansus. Slėgis tikrinamas padangai esant šaltai, todėl, kad padangos yra sukurtos laikantis atitinkamų standartų. Pagal įstatymus yra aiškiai nurodyta, kad padangos slėgį tikrinti reikia jai esant šaltai, priešingu atveju jūs nesilaikote numatytų rekomendacijų, todėl gamintojas pasilieka teisę neatsakyti už nerekomenduojamą padangos naudojimą. Taip, tai yra labai pavojinga ir gali kainuoti gyvybę, tačiau nuosekliai vadovautis instrukcijų jūs turėjote išmokti dar mokykloje…

Šarlio dėsnis – „Jis teigia, kad tam tikros masės dujų slėgio ir temperatūros santykis yra pastovus, kai dujų tūris nekinta.“ – Taigi! Slėgis yra didesnis kai padanga yra karštesnė.

Boilio dėsnis – „Izoterminis procesas – pastovios masės dujų būsenos kitimas esant pastoviai temperatūrai (T = const). Tada iš idealiųjų dujų būsenos lygties išplaukia, kad tam tikros masės dujų slėgio ir tūrio sandauga yra pastovi.“ Hmm? Taigi pripūtus padangą esant jūros lygio aukštyje, pakilus į kalną padangos slėgis padidėja.

Lūžio periodas – Užsidėjus naujas padangas pirmus 200-300 kilometrų reikia važiuoti labai atsargiai, kadangi naujos padangos paviršiui reikia „prisidirbti“. Todėl pirmuosius kilometrus su naujomis padangos reikia pravažiuoti ramiai, kadangi naujos padangos sukibimo dar negalima išnaudoti pilnai. Jos paviršius yra labai slidus. Tai yra vadinama lūžio periodu – Būkite atsargūs!

Priekinės ir galinės padangos žymėjimai – nemaišykite radialinių ir sluoksninių padangų.

Mums dažnai kyla klausimas, kas atsitinka, kai mes vairuojame motociklą, o padanga būna nepakankamai pripūsta, kitaip sakant, per daug minkšta. Iš pradžių neatsitinka nieko. Motociklo padanga yra gerokai stipresnė nei automobilio, todėl ji išlieka ant ratlankio (neišsimontuoja) . Važiuojant didesniu greičiu, jūs galite pajusti gausybę skirtumų, jeigu padangos slėgis pradės kristi žemyn. Vairavimas pasidaro

sunkesnis ir posūkiuose motociklas pradės svyruoti, drebėti, bet išcentrinės jėgos dėka, padanga turi tendenciją išlikti apvali.

Jei jūsų priekinės padangos slėgis krinta, stenkitės kiek įmanoma labiau savo svorį perkelti į motociklo galą .Stenkitės nenaudoti nei priekinių nei galinių stabdžių, neleiskite motociklui lėtėti per daug greitai – tegul stoja palengva. Valdykite motociklą lėta ir atsargiai, stenkitės vairuoti labiau į šalikelę. Žinom, tai nėra labai lengva, greičiui mažėjant motociklas ims vis labiau vinguriuoti . Būkite ramūs, neįsitempkite, ir vairuokite motociklą tiesiai, stenkitės kuo mažiau vingiuoti. Žinoma, vairuoti yra sudėtinga, bet jeigu

nepanikuosite ir vairuosite motociklą tiesia, viskas turėtų būti gerai. Daug, daug vairuotojų labai sunkiai ir ilgai treniravosi, kad išmoktų saugiai ir lengvai sustoti esant labai minkštai priekiniai padangai .

Galinė padanga nėra tokia didelė problema. Jeigu pajautėte važiuojant, kad

galinė padanga per daug minkšta , tiesiog nenaudokite galinių stabdžių, mažinkite greitį lėtai ir atsargiai, vairuokite labiau link kelkraščio ir viskas bus gerai. Saugokitės minkšto kelkraščio! Galite turėti didelių problemų, jeigu jūsų motociklo priekinis ratas pradės grimzti į smėlį esantį šalikelėje!

Ir vis dėl to, jūsų vairavimo strategija visų pirma turėtų būti – neleisti padangoms būti netinkamo slėgio. Visada patikrinkite padangas prieš važiuojant.

Neapgalvota netinkama reakcija gali jus sužaloti – nepanikuokite, neleiskite emocijoms valdyti jūsų motociklo.

Dažniausiai pasitaikanti netinkama jūsų reakcija kuri gali jus sužaloti:

1. Greitas motociklo stabdymas variklio pagalba(esant įjungtai pavarai).

2. Per didelis susijaudinimas ar įsitempimas.

3. Susiaurėjęs ir baimės valdomas kelio matymo laukas.

4. Dėmesys sukoncentruotas kurs nors kitur.

5. Netinkamas vairavimas .

6. Nevairavimas ar neefektyvus (nepakankamai greitas vairavimas.

7. Stabdymo klaidos (per stiprus ir per silpnas ar netikslus stabdymas).

8. Neapgalvoti netinkami vairavimo ar stabdymo sprendimai.

Niekada nepamirškite: „Ne tas geras vairuotojas kuris išsigelbsti pakliuvęs į sudėtingą situaciją, bet

tas, kuris numato pavojų prieš paklūdamas į jį“.

Straipsnis paimtas iš: Daytona Motorcycle Training